
Byrådet arbeider for å holde liv i ølsalgHAHet under hetebølgen som rammer Sponvika.
Helse & livsstil
Hetebølgen stanser ølkranene
Byrådet sender ut rødt farevarsel i forkant av mulig ølstopp i Sponvika
Ølkranene ser ut til å være stengt så lenge hetebølgen herjer. Det blir derfor tillatt å servere alkohol fra private hjem uten skjenkebevilling1.
Hetebølgen brer om seg i Sponvika, og flere steder melder folk om temperaturer opp mot 40 grader.
Byrådsleder Jonna Gårå Sture kalte inn til krisemøte med 140 personer i serveringsbransjen tidligere i dag for å se på alternative skjenkemuligheter.
"Nå er det VM, og da må vi ha øl" sier byrådsleder Jonna Gårå Sture til Sponvikaposten, og får, ikke uventet, støtte fra Blodrødts alkotalsmann, Pipir Kringkastsson. "Vi må ha øl før kampene, under kampene, og så klart et par, tre etter kampene. Det er vi i hvert fall enige om."
1 En skjenkebevilling er en tillatelse fra kommunen til å selge alkohol som skal drikkes på stedet. Skjenking krever at du har både serverings- og skjenkebevilling, og at skjenketidene reguleres strengt.
Tagger
#alkohol, #alkotalsmann, #alternativ, #blodrødt, #byrådet, #byrådsleder, #enig, #farevarsel , #hetebølge, #hjem, #jonna gårå sture, #kamp, #krisemøte, #liv, #person, #pipir kringkastsson, #ramme, #serveringsbransje, #skjenkebevilling, #skjenkemulighet, #temperatur, #tillatt, #vm, #øl, #ølkran, #ølsalg, #ølstopp



Vær den første til å kommentere